Срцепарателни графити од храбра Авганистанка: „Цртам жени со затворени очи бидејќи тука нема ништо убаво за гледање“

Шамсија Хасани се смета за првата улична артистка во Авганистан а преку нејзините дела ги прикажува предизвиците со кои се соочуваат жените од нејзината држава. Шамсија има предавано на Универзитетот во Кабул, а почнала со сликање во 2010 година. Црпејќи инспирација од своето искуство со опресијата, таа се обидува да ги претстави проблемите на Авганистанките.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-001.jpg

Шамсија е родена во Иран во 1988 година, а пораснала во Авганистан бидејќи нејзините родители Авганистанци не можеле да работат таму.

„Уште помнам дека Авганистанците не можea да работат во Иран поради нивната националност. Им велеа дека немаат дозвола од владата да најдат работа, па моите родители се соочуваа со многу тешкотии. Но тогаш бев многу мала и не ни разбирав што се случува“, открив артистката во интервју за Bored Panda.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-02.JPG

Во 2010 година во Авганистан таа почнала да оди на курс за цртање графити, а откако ги научила техниките сфатила дека тоа ќе биде нејзиниот медиум.

„Многу ми се допадна и сметав дека оваа вештина ќе има многу примени. Верував дека графитите можат да бидат алатка со која ќе ги претворам ѕидовите опустошени од војната во шарени слики“.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-05.JPG

Шамсија сакала да ги прикрие остатоците од војната низ нејзиниот град, за луѓето да можат да гледаат нешто ново и убаво, наместо пукнатини и дупки од куршуми.

Но, како што Шамсија станувала подобра во цртањето графити, почнала да ја губи слободата за своето креативно изразување. Иако почнала да твори кога нештата во Авганистан се подобрувале, сепак наидувала на проблеми, најмногу поради својот пол.

„Луѓето во Авганистан немаат нешто против уметноста, но им пречат женските активности. Па, секојпат кога некој ќе ме видеше како цртам графити, ме навредуваше, ме пцуеше, а некои ми велеа дека сум правела грев“.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-03.JPG

Артистката почнала да стравува за својата безбедност, па не трошела повеќе од 15-тина минути на нејзините графити.

„Кога цртав на јавни места, по 15 минути почнував да се плашам за безбедноста, па си одев. Ако имав можност да останам 2-3 часа, моите дела би биле многу подобри. Но во 15 минути можев или само да нацртам нешто едноставно, или да го оставам делото недовршено“.

Друг проблем бил тоа што речиси и да немало каде да ги црта нејзините графити – никој не сакал графити на неговите ѕидови, а оние кои сакале, барале сликата да биде по нивен избор.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-07.JPG

Шамсија вели дека изминативе 20 години, иако имало многу проблеми во државата, жените сепак забележале некаков напредок кога станува збор за нивните права – имале можност за образование и личен напредок.

„Напредокот беше бавен, но ветувачки. Но сега, со враќањето на Талибанците, многу жени ја напуштаат државата и… не гледам светла иднина. Целиот труд од сите овие години беше залуден“.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-08.JPG

Шамсија, за среќа, е на безбедно, но тагува што морала да ја напушти својата држава.

Кога станува збор за нејзините дела, таа вели дека може добро да ги разбере жените во Авганистан, бидејќи и самата е жена, па затоа одбрала ликот во нејзините дела да биде жена.

„Бидејќи и јас сум жена, ги разбирам жените и знам дека тие имаат повеќе ограничувања отколку мажите во нашето општество, одлучив ликовите во моите дела да бидат жени. Односно жена со затворени очи и без уста, некогаш со оштетен музички инструмент кој ѝ дава самодоверба да зборува и да прави нешто. Очите ѝ се затворени бидејќи нема ништо добро за гледање. Таа одбира да игнорира сè за да чувствува помалку тага“.

srceparatelni-dela-od-prvata-ulichna-artistka-vo-avganistan-crtam-zheni-so-zatvoren-ochi-bidejkji-nema-nishto-ubavo-za-gledanje-06.JPG

„Жената во моите дела некогаш бара мир, а некогаш нема идентитет. Некогаш е изгубена во нејзините соништа, како и во болката и тагата. Се мачи со минатото и иднината, но е патриот кој си ја сака земјата и се бори со безнадежноста“.

Срцепарателните дела на Шамсија:

Спирова С. | Црнобело

Би можело да ве интересира:

Зошто многу мажи во Јапонија им ја даваат целата своја плата на жените? Голем дел од мажите во Јапонија веруваат дека нивните сопруги добро и одговорно ...
„Ќе има кој да ме чува кога ќе остарам“: 70-годишна жена од Уганда роди близнаци 70-годишна жена од Уганда роди близнаци со што стана една од најстарите родилки ...
„Ја советувам ќерка ми да се омажи богато - подобро да живее на висока нога, отколку да страда за па... „Ќерка ми си го троши времето на кретени со кои разговара онлајн и тие муабети н...
„Шест години бев во врска со полицаец на тајна задача, бил испратен да ме шпионира“ „Бевме на зимување на Алпите кога дознав. Го најдов неговиот пасош - не ми го по...
Вдовицата на Хефнер: „Од лошата хигиена во палатата добив болести, на Хју му беше здодеано од секс“ По 8 години живот во Плејбој палатата Кристал добила лајмска болест, а било утвр...
„Бев сурогат мајка на неколку познати жени - има многу предизвици кои се кријат од јавноста“ „Морав да пополнам куп формулари. Поминав психолошка евалуација, правев прегледи...

Најчитани неделава

sonovnik-sidebar.jpg